Italienisch I (A1)

Italian I (A1)
Course with 52 lesson units and final exam, can be counted toward UNIcert I

The course aims to teach basic structures and elements of the Italian language for those intending to go to Italy for studying or working.
At the end of the level A1, you will be able to understand and use daily expressions and simple sentences that aim to fulfill simple, specific needs. You will be able to introduce yourself and answer questions from others about yourself (name, address, etc.). You will be able to express yourself in simple conversations if your partner speaks slowly and clearly.
Requirements include attendance, preparation and follow-up work, and active participation.

Textbook: UniversItalia 2.0 A1/A2, Textbook + Workbook + Interactive version, Publisher: Hueber, 2023, ISBN 978-3-19-165463-4
and more materials provided by the course instructor.
The language used on the course is primarily the target language, Italian, otherwise in German.

Council of Europe level: A1
UNIcert level I
ECTS credits: 4
Contact hours per week: 4
Prerequisites: None

Kurs mit 52 UE und Abschlussprüfung, anrechenbar für UNIcert I

Ziel des Kurses ist die Vermittlung grundlegender Strukturen und Redemittel der italienischen Sprache im Hinblick auf einen späteren Italienaufenthalt zu Studien- oder Berufszwecken.
Am Ende der Kompetenz-Stufe A1 können Sie alltägliche Ausdrücke und einfache Sätze verstehen und verwenden, die auf die Befriedigung einfacher, konkreter Bedürfnisse zielen. Sie können sich und andere vorstellen und anderen Leuten Fragen zu ihrer Person stellen (Name, Adresse usw.). Sie können sich auf einfache Art verständigen, wenn der Gesprächspartner langsam und deutlich spricht.
Vorausgesetzt sind Anwesenheit, Vor- und Nachbereitung und aktive Beteiligung.

Lehrbuch: UniversItalia 2.0 A1/A2, Kurs- und Arbeitsbuch plus interaktive Version, Verlag: Hueber, 2023, ISBN 978-3-19-165463-4

sowie weitere, von dem/der Kursleiter/in zusammengestellte Materialien.
Die Unterrichtsprache ist vorwiegend die Zielsprache Italienisch ggfs. Deutsch.

Europaratsstufe: A1
UNIcert-Niveaustufe I