Deutsch: Researchers' and Lecturers' German Lunch

German: Researchers' and Lecturers' German Lunch Break

German lessons for 13 lesson units, only registration for Zoom, no cost, no final exam, cannot be counted toward UNIcert

Attention, esteemed international scientists!
Are you looking to learn German without the commitment of a full course? "German Lunch Break" has got you covered! It's a series of free workshops specifically designed for international scientists at Hohenheim. We'll work together to enhance your German language skills using materials ranging from levels B1 to C1. Interested? Don't hesitate, register now, and we'll send you a Zoom invitation for our online sessions. Looking forward to welcoming you whenever your schedule permits. Join us and let's make language learning a breeze!

Council of Europe level: B1-C1
UNIcert: cannot be counted toward UNIcert
ECTS credits: none
Contact hours per week: 1
Prerequisites: International researcher in Hohenheim, please no Bachelor’s or Master’s students

Deutschunterricht für 13 UE, Anmeldung nur für Zoomzugang erforderlich, keine Kosten, keine Abschlussprüfung, nicht anrechenbar für UNIcert (kein Unterricht in der vorlesungsfreien Zeit)

Sehr geehrte internationale Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler! Sie beherrschen bereits Deutsch, möchten sich aber weiter verbessern? Als Professor, Dozent, Postdoc oder Doktorand haben Sie möglicherweise nur ab und zu Zeit für den "German Lunch Break"? Kein Problem! Sie können einfach kommen, wenn es in Ihren Zeitplan passt – keine Anmeldung, keine Kosten, keine Prüfung! Unter professioneller Anleitung widmen wir uns Grammatik, Sprachstilen, Redewendungen und Themen, die Sie interessieren. Nach der Anmeldung erhalten Sie die Zoom-Zugangsdaten. Jede Woche entscheiden Sie selbst, ob Sie teilnehmen können oder möchten. Schließen Sie sich uns an und lassen Sie uns gemeinsam Ihre Deutschkenntnisse vertiefen!.

Europaratsstufe: B1-C1
UNIcert: keine Anrechnung
ECTS-Credits: keine
Voraussetzungen: Internationale Wissenschaftler:innen in Hohenheim, bitte keine BA oder MA Studierende